nedelja, 27. januar 2013

Lasagne

To je ena izmed ljubših jedi mojih hčera, ki jo je treba pripraviti vsake toliko (muz). Kot naprimer "maroško" (opišem jo enkrat kasneje) ali pa polpete (ki sem jih v okviru mojega najljubšega kosila že zapisala). Pri lazanjah je še en posebnost, kar se tiče mojih hčera in mene. Jaz besedo namreč sklanjam, kot da je italijanska, ker sem to jed najprej srečala tam. Lasagne je v italijanščini množinski samostalnik ženskega spola, v slovenščini edninski ženskega spola, poleg tega se v italijanščini konča na -e in v slovenščini na -a. Tako dobimo tudi precej različna obrazila, če italijanski samostalnik sklanjamo po slovensko. In zaradi tega se vedno šalita na moj račun, ker naj ne bi znala sklanjati.

Najenostavneje je, če vzamemo kar barillino testo za lazanja (pravilno napisano!:)), ker ga ni treba ne pripravljati, ne kuhati, pa še dobro je. Enkrat kasneje opišem še domačo pripravo testa in listov (ang. sheet, nem. Blatt, franc. feuille, it: sfoglia) ali plošč:)) (šp placa). Barilline me najbolj spominjajo na plošče in bom v nadaljevanju uporabljala kar to besedo.

za 6 oseb - veliki pekač


bešamel
1,6 l mleka
8 zvrhanih velikih žlic moke
malo masla
muškatni orešček
ščep soli
Običajno delajo bešamel tako, da najprej na stopljenem maslu prepražijo moko in postopoma dodajajo vroče mleko, jaz ga raje pripravljam na način, kot se pripravlja puding iz vrečke. Na ta način se lahko izognemo maslu, ali pa ga dodamo samo malenkost za okus. Torej v lonec zlijemo mleko, razen 2 decilitrov, ki jih prihranimo in vanj zamešamo moko. Če se grudic ne moremo znebiti, si lahko pomagamo z mešalnikom na metlice. V vrelo mleko počasi med mešanjem dolivamo močnato maso in na šibkem ognju kuhamo dokler se ne nekoliko ne zgosti. Kakšnih 10 minut. Posolimo in dodamo muškatni orešček. 

bolonjsko polnilo
olivno olje
2 nasekljani čebuli
4 nasekljani stroki česna
400 g mlete govedine
2 korena korenja (večja, če je pa korenček mali pa več)
3 sesekljani paradižniki in 2 žlici paradižnikovega pireja (ali 1 konzerva sesekljanega paradižnika)
3 vejice petršilja
lovorov list, majaron, poper, sol
jušna osnova, lahko tudi belo vino
Na hladno olivno olje denemo sesekljano čebulo, pražimo in pazimo, da ne porjavi. Dodamo mleto meso in česen, pražimo, dodamo na drobne kockice nasekljano korenje, paradižnik, nasekljan peteršilj in začimbe, premešamo ter zalijemo z juho ali belim vinom, lahko tudi pol-pol (količina naj bo po občutku, toliko da prekrije). Kuhamo kakšne pol ure, da tekočina povre.

zlaganje lazanje
za to velikost pladnja porabimo 8 barilinih plošč na plast
parmezan za vrhnjo plast
Če gremo brskati po različnih receptih vidimo, da se razlikujejo po vrstnem redu zlaganja in po številu slojev. Kar se tiče vrstnega reda zlaganja, se jaz držim barillinih napotkov in najprej začnem z mesom, potem bešamelom, nato testenimi ploščami. Nekateri recepti namreč začenjajo s ploščami. Meni se zdi, da je v tem primeru dno lazanje presuho. Kar se tiče pa debeline, velikokrat (predvsem v slovenskih gostilnah) naletimo na debela, večslojna lazanja. Meni je ljubši način, kot sem ga videla pri moji prijateljici, ki živi v Siracusi na Sicilji ali pa na smučiščih v Dolomitih. Lazanja je tanjša, pripravljena samo z dvema ponovitvama meso-bešamel-testo, na vrhu pa obilna plast bešamela, pomešana z naribanim parmezanom. V nekaterih slovenskih gostilnah srečamo še eno posebnost pri pripravljanju lazanje. Na vrhnjo plast namesto bešamela naložijo masten sir, najraje kakšno gaudo, kar pa sploh ne gre k tej čudoviti italijanski jedi. Zato je na slepo sploh ne naročam, sploh ne v gostilnah, kjer ni videti, da bi imeli občutek za italijansko tradicijo.

Zraven pa solata in kozarec rdečega žametnega.



Ni komentarjev:

Objavite komentar