ponedeljek, 21. januar 2013

Jabolčna pita Mama Olga

To pito je pripravljala moja mariborska stara mama, Mama Olga. Spekla jo je običajno, kadar smo prišli "Ljubljančani" na obisk, velikokrat pa jo je prinesla tudi s seboj, ko je prišla k nam. Skrbno zloženo v obloženi kartonasti škatli od čevljev. Včasih jo je pekla z mrežo iz testa po vrhu, včasih s stepenimi zapečenimi beljaki, včasih pa z obojim skupaj. Njena je bila običajno kvadratna, moja je okrogla.


50 dkg moke
15 dkg sladkorja
15 dkg masla ali margarine
3 rumenjaki
1 pecilni prašek
1 vanilin sladkor
1/8 l mleka (manj)
fine drobtine
naribana jabolka
sladkor, cimet
po želji rozine, rum, orehi

Moko presejemo (s pecilnim), vtremo margarino, dodamo sladkor, pregnetemo, dodamo rumenjake, spet pregnetemo, dodamo mlačno mleko in seveda spet pregnetemo. V testo lahko lahko dodamo še malo ruma in vanilijo. (V receptu na tem mestu piše: Potem to hitro zgnetemo:)) Skratka se bomo nagnetli.
Testo naj počiva pol ure, zavito v aluminjasto folijo v hladilniku. Razvaljamo ga na približno 1/2 do 1 cm debelo, damo na pomazan pekač, ob robu zapognemo, potresemo s finimi drobtinami. Na to damo naribana jabolka (štajersko jabke), potresemo s sladkorjem , cimetom, lahko dodamo tudi rum, orehe, rozine. Iz preostalega testa naredimo mrežo. S pito gremo v pečico in pečemo na 180 stopinjah 30 do 40 minut. Iz beljakov stepemo sneg in 10 minut pred koncem pečenja pomažemo po piti.

1 komentar:

  1. Recep je podoben mojemu, ki sem ga dobila od mame. V mojem receptu je belo vino namesto mleka - vredno poskusiti.
    Tudi tu v Findlay, OH jo pečemo na veliko iz jabolk z domačega vrta.

    OdgovoriIzbriši