sreda, 20. marec 2013

Dolme

Dolmice sem naredila že lansko poletje, ko sem nabirala mlade liste neškropljene vinske trte. Del blanširanih listov sem uporabila takoj, del sem jih shranila za zimske čase. Okušala sem jih že v bosanski, grški in turški kuhinji (bos. japrak, gr.  ντολμάς, tur. etli yaprak dolmalasi). Do trenutka, ko sem lahko uporabila lastno trto, sem kupovala pločevinke s konzervirano. Niti slučajno ni tako dobra kot sveža, domača. V Istri niso vajeni takšne jedi, čeprav imajo precej trte. Zato je soseda, ko je izvedela, kaj sem kuhala, radovedno prišla k meni na obisk in me prosila, če ji dam eno za poskusiti.




mladi listi neškropljene vinske trte
olivno olje
čebula
mleta govedina
riž
majaron, poper, sol

Na olivnem olju prepražimo čebulo in goveje meso. K tej masi dodamo riž. Polnilo je nekaj takšnega, kot pri sarmah. Začimbe dodajamo po lastnem okusu, glede na to, kakšen regionalni učinek želimo doseči. Jaz sem se odločila za nevtralnega in dodala samo majaron, poper in sol. Liste vinske trte za nekaj minut blanširamo v slani vodi. Na razprostrte liste denemo njihovi velikosti primerno količino mesno riževega polnila. Zavijemo tako, da nam med kuho ne bodo razpadle. Na dno posode položimo plast razprostrtih listov, nanje pa nadevamo dolme tako, da se tesno prilegajo ena k drugi. To je namreč pot, da med kuho ne razpadejo. Toliko, da jih prekrijemo, jih zalijemo s slano vodo, v kateri smo blanširali. Kuhamo od dvajset minut do pol ure, toliko, da se riž skuha. Postrežemo s kuhanim krompirjem. Če želimo z mislimi nazaj v Grčijo, si privoščimo zraven kozarček retsine. Tam v Istri pa smo si postregli kar s primerno ohlajeno malvazijo.

Ni komentarjev:

Objavite komentar