ponedeljek, 18. marec 2013

Korenčkova torta

Odlična torta! In to brez moke. Najprej sem se zatipkala in pomotoma zapisala "odločna torta". Si predstavljate kakšna naj bi bila torta, če bi bila odločna? Morda pa ni bilo naključje. Recept sem dobila od odločne gospe, a darežljive in mehke po srcu. Od Babe Drejke, ki je prehitro odšla od nas. Naj bo tale zapis posvečen njej.
Nekateri delajo korenčkovo torto z mandeljni. Spomnim se, da sem jo jedla nekoč v Helsinkih, ko sem prijatelje povabila za rojstni dan. Pa niso vedeli zakaj. Ves dan sem dobivala esemese s čestitkami, tisti ki so bili ta dan z menoj, pa so nekako pozabili. Zato, ker smo pač bili tam in smo imeli drugo delo. Le kdo bi razmišljal o datumih rojstnih dni. Prav zabavalo me je. Tudi tako z mandlji enkrat poskusim speči. Tale pa bo z orehi. Naj vam še zaupam, da se mi je pri pripravi odlično obneslo, da sem uporabila korenčkovo pulpo, ki je ostala pri sočenju v sokovniku. Po mojem je korenje v tem agregatnem stanju še boljše za tovrstne recepte, ker nima več veliko tekočine. Pa še jutranji korenčkov sok je bil odličen! Pri korenčkovem soku se vedno spomnim soka, kot smo ga pripravljali doma, še z nekoliko bolj nerodnimi sokovniki od današnjih. In ta mladostni spomin me je vsakokrat, ko smo se v Avstriji ustavili v avtocestnem gostišču, napeljal na to, da sem si privoščila sok iz svežega korenčka, ki je bil postavljen v steklenem vrču med ledenimi kockami. Pojdimo nazaj k receptu.



Za okrogel pekač, 26 cm
25 dkg nastrganega korenja
25 dkg orehovih jedrc
2 žlici kandirane pomaranče
5 jajc
16 dkg sladkorja
1 vanilijev sladkor
2 žici jedilnega škroba
1/2 pecilnega praška
šilce ruma (ali dve)
maslo in drobtine za pekač

Orehova jedrca dobro prečistimo. Pazimo, da v njih ni lupin, kajti pri takšni sladici je precej nerodno, če ob zaokrožanju okusov v ustih, zagrizemo v trdo lupino. Orehe zmeljemo skupaj s kandirano pomarančo. Pri tem se ne obremenjujemo preveč, da bi bilo vse zmleto prav na drobno. Prav dobro je, ko pri uživanju naletimo na kakšen košček oreha, ki se nam vda šele v ustih. Korenje nastrgamo, tako ali drugače. Jajčne beljake stepemo in vanje vtepemo še 3 žlice vode. Rumenjake penasto stepemo skupaj s sladkorjem in vanilijevim sladkorjem. Vtepemo še pecilni prašek in škrob. V mešanico dodamo korenje in orehovo pomarančno zmes. Dobro premešamo. Vmešamo še rum. Na koncu nežno vpotegnemo beljakov sneg. Model za torto premažemo z maslom in posipamo z drobtinami. Pečemo na 180 stopinjah eno uro. Peko spremljamo in, če opazimo, da nam torta ob peki začenja črneti, nanjo položimo aluminjasto folijo. Ponudimo s stepeno sladko smetano.

Ni komentarjev:

Objavite komentar