ponedeljek, 1. april 2013

Kadaif

καταΐφι sem vzljubila v Grčiji. Na Kreti. Imeli so ga v lokalni samopostrežni trgovini v Hersonisu (Χερσόνησος). Tam je bil najboljši. Edinole še v eni restavraciji so imeli tudi podobno dobrega. Tudi v Turčiji je dober (kadayif), le nekoliko drugačen. Pod imenom knafeh, kunafeh, kunafa ali nekaj podobnega (كنافه خشنه بالجبنه), ga poznajo tudi v arabskem svetu.
Vsaka nacija ima neko različico te sladice. Različna so polnila (orehi, lešniki, mandlji, pistacije, rozine), različno pa je tudi oblikovanje. Najbolj se potrudijo Grki, ki kataifi zvijejo v nekakšne rolice. Si lahko predstavljate, da to ni preveč enostavno s tole lasno substanco. Turki za kadayif oblikujejo nekakšna gnezdeca, pa tudi druge oblike. Najbolj enostavno pripravljajo kadaif Črnogorci. Preprosto ga razporedijo po pladnju in namočijo z raztopljeno maščobo. Ostali, tudi Arabci, prej rezance zgnetejo skupaj z maščobo, tako da postanejo bolj voljni za oblikovanje.
Tale recept sem skupaj z rezanci (doma jim rečemo »laski«), dobila od domačinke v Podgorici. To je torej črnogorska različica te sladice, ki sem jo okušala in situ v Pod volat. Je odlična (tudi, ko sem jo pripravila sama). Vam napišem kar recept v originalu. Z vsemi pikami in tiskarskimi škrati.  Tako je najbolj sočno. Kuharija namreč ni le mehanično pripravljanje jedi po receptu. Za pravi okus jedi rabite predvsem nekoliko inspiracije.


Recept za 500gr kadaifa
1.       500 gr. Kadaifa
2.       2x250 g margarina ili maslaca može ulje ½ l
3.       250 gr isecanih oraha
4.       1,3 l vode
5.       1300 gr šećera
6.       1 linun, ½ linuna iseckati a drugu polovinu iscediti staviti u šerbetu
7.       1 kesica vanilin šećer, staviti u šerbetu
Kadaif spremiti za rernu
1.       Podmazati tepsiju ili pleh, staviti polovinu kadaifa ravnomjerno rasporediti.
2.       Kadaif poprskati polovinom rastopljene vrele masnoće, ravnomjerno.
3.       Polovinu kadaifa, ravnomjerno pokriti isjeckanim orasima.
4.       Ostatkom polovine kadaifa prekriti orahe ravnomjerno rasporediti kadaif.
5.       Ostatak polovine vrele masnoće poprskati ravnomjerno kadaif odozgo.
6.       Staviti kadaif da se u rerni peče na 180 sepeni, 40 do 45 minuta
7.       Obavezno kad se, kadaif ispeče, da se višak masnoće iscijedi iz tepsije ili pleha.
8.       Kadaif preliva vruć, a šerbet mlak.
Sastav šerbeta:
1.       Šerbet dobro skuvati 10 minuta.
2.       U šerbetu staviti 1/isjeckanog limuna in ½ sola od limuna.
3.       U šerbetu staviti vanilin šećer.
4.       Šerbet da se ohladi 20 minuta da bude mlak.
5.       Kadaif ne pokriti ničime da se ne bi okašio.
Po mogućnosti-extra-dekorisanje kadaifa:
1.       Može 200 gr suvog grožđa, staviti uz šerbet da se kuva, suvo grožđe se stavlja preko kadaifa nakon što se kadaif ohladi i ravnomjerno ga rasporediti.
2.       100 gr mlevenih oraha promješati sa 2 kašike šećera, staviti odozgo preko suvog grožđa (može i bez suvog grožđa).
3.       Nakon što se kadaif ohladi dobro izrezati u parčad, preko svakog parčeta može se staviti šlag-
Može se jesti kada se ohladi.

Še namig. Recept je za 500 g testenin, to bi bilo za največji pekač, ki ga spravimo v običajno pečico. Jaz sem ga pripravljala v nekoliko manjšem in sem za to uporabila polovične količine sestavin.

Recept sem si malo prilagodila. Kot sem že napisala, sem delala polovico. Za to polovico sem vzela manj kot 250 g margarine, tako, da se maščoba po peki ni cedila. Sladico sem pripravila tudi z nekoliko manj sladkorja. Pol litra vode sem kuhala s pol kg sladkorja. Ker imamo doma nekaj takšnih, ki ne marajo orehov in nekaj takšnih, ki ne marajo rozin, sem naredila tretjino pekača z orehi, tretjino mešano in tretjino z rozinami.
Kar se tiče peke, sem ga pekla manj kot pol ure. Po približno 15 minutah je dobil značilno zlato rjavo barvo. Takrat sem ga pokrila z alufolijo in pekla še kakšnih deset minut. Za kadaif pravijo, da se mora hladiti vsaj 3 ure. Najboljši pa je baje šele naslednji dan.

2 komentarja:

  1. Pozdravljena.

    A mi lahko poveste kje ste kupili "testo" - oziroma te "laske"?
    Hvala!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Prinesli so mi jih iz Balkana, v Sloveniji pa ne vem, kje bi jih lahko našli. Na spletnih klepetalnicah nekateri pišejo, da so jih našli v avstrijskih trgovinah tik za mejo.

      Izbriši