nedelja, 12. maj 2013

Pasta con le sarde

Pašta s sardinami. Sicilijanska jed, ki me je osvojila. Nanjo me je davno nazaj, še v prejšnjih časih, spomnila sodelavka, ki mi je z zanjo značilnim navdušenjem poslala recept z neke sicilijanske spletne strani. Ta je narejena bolj na belo, spomnim pa se tudi rdeče različice. Moja svetla prijateljica, ki se je omožila na Sicilijo, je enkrat prišla na obisk s svojim možem in skupaj sta skuhala špagete s svežimi sardelami, a s paradižnikovo omako. Njen recept (najbrž je to recept njene tašče), še čakam.
Pravijo, da so najboljši maccheroncini ali pa bucatini, jaz pa sem uporabila bariline polnozrnate špagete, ki sem jih imela pri roki. Seveda se lahko prepustite domišljiji in jed pripravite s kakšnim drugačnim odtenkom. Jaz sem že poskusila in namesto svežih sardel uporabila marinirane sveže inčune, vložene v oljčnem olju. Olje sem uporabila za praženje čebule, inčuni pa so se lepo razpustili v omaki, v katero sem za okus dodala tudi kanček malvazije.


Za 4 osebe
400 g špagetov
olivno olje
čebula
600 g svežih sardel
40 g rozin
50 g pinjol
3 slani inčuni
6 vejic svežih listov sladkega janeža (komarček)
zajeten ščep žafrana
sol in poper
2 žlici drobtin

Sardele očistimo drobovja, glav in kosti. Fileje splaknemo pod vodo in jih s kuhinjskim papirjem popivnamo. Pristavimo vodo za špagete, ko zavre v njej najprej malo manj kot 10 minut kuhamo komarčkove vejice. Na olivnem olju prepražimo nasekljano čebulo, dodamo nasekljane slane inčune in mešamo, dokler se ne stopijo, dodamo še namočene rozine in pinjole. Nato gremo naprej s svežimi sardinami in sesekljanim prej pokuhanim komarčkom. Posolimo in popopramo in kuhamo še kakšnih 10 minut. Na koncu dodamo še žafran. Medtem smo skuhali špagete v vodi, v kateri smo prej pokuhali janeževe liste. Odcejene špagete vmešamo v omako iz sardin. Še malo pokapljamo z olivnim oljem in posujemo z drobtinami, ki smo jih prej rahlo prepražili (brez maščobe). Premešamo in slastna sicilijanska jed že čaka naše brbončice. Deset točk, bi rekel eden izmed mojih sodelavcev iz prejšnjih časov.

Ni komentarjev:

Objavite komentar