ponedeljek, 22. julij 2013

Sacher torta

Že pri receptu za torto s kostanjevo marmelado sem najavila, da vam zaupam še recept za Sacher torto, kot sem jo pripravljala sama. Recept sem našla v moji kuharski bibliji mlajših let, »Sto in enkrat dober tek« Rolanda Gööcka, ki mi jo je dedek podaril za Dedka Mraza nekje v času ko sem končevala osnovno šolo. Ta knjiga je bila v času, ko še ni bilo kuharskih knjig na pretek, pravi magnet za kuharsko ustvarjanje. Veliko receptov sem poznala do potankosti, vse od začetne zgodbe, države iz katere prihaja, pa do kuharskih namigov pri poteku kuhanja. Eden izmed teh je bil tudi recept za to znamenito torto. Mi je precej bolj všeč, kot tisti od Novakovih. Morda je celo Novakov bliže originalnemu, a zame je presladak in biskvit nekoliko presuh (naslednji dan je boljši). Res pa je, da tak bolj suh spominja na Sacher torto, ki se jo dobi na dunajskem letališču in skoraj nikomur ni všeč. Če bi prodajali samo takšne primerke saherce, gotovo ne bi dobila takšnega slovesa kot ga ima dandanašnji.
Zgodba o nastanku te torte se v moji knjigi nekoliko razlikuje od tiste na spletu. Slednji bolj verjamem. Piše, da je recept izumil Franz Sacher, ko je bil še vajenec pri knezu Metternichu. Letnica, ko je ugledala luč sveta je v obeh virih enaka – 1832. Na spletu piše, da je recept naprej razvijal njegov sin Eduard Sacher v slaščičarni Demel (v mojem viru pa je on avtor, recept pa naj bi podedovala njegova snaha Anna Sacher, ki je ustanovila istoimenski hotel). Po spletnih virih je hotel ustanovil Eduard Sacher leta 1867. Okoli blagovne znamke te torte pa so v začetku dvajsetega stoletja potekali spori. No naprej ne bi razlagala, ker je že čas, da preidemo na recept. V Gööckovi knjigi piše, da ta recept prihaja naravnost iz Sacherjeve hiše. Pravi tudi, da mandlji, orehi ali kakršnekoli kreme nimajo nobene zveze s Sacherjevo torto. Ta recept je res odličen, večkrat sem že poskusila s kakšnim drugim, a sem se vedno vrnila k temu. Torta je ravno prav sladka in sočna.


140 g masla
160 g sladkorja
180 g nastrgane čokolade
8 jajc
30 g sladkorja v prahu
140 g moke
1 zravnana čajna žlica pecilnega praška
200 g marelične mezge
200 g čokoladne prevleke

Maslo in sladkor penasto umešamo in dodamo čokolado, ki smo jo raztopili v vodni kopeli in med mešanjem ohladili. Zdaj vse skupaj mešamo, da se penasto zgosti. Počasi dodajamo rumenjake in krepko stepamo. Beljak stepemo s sladkorjem v prahu v čvrst sneg in ga damo na čokoladno kremo. Moko pomešamo s pecilnim praškom in jo nasujemo na jajčno zmes in vse skupaj previdno premešamo. Testo damo v model, katerega dno smo obložili s pergamentnim papirjem, stene pa premazali z maslom in posuli z moko. Pečemo približno 3/4 ure na 180 stopinjah (čas peke je odvisen od pečice). Torto pustimo, da se malo ohladi, nato pa jo vzamemo iz modla in zunaj premažemo z vročo tekočo marmelado ter pustimo, da se malo strdi. (Jaz običajno pred tem torto prerežem in jo premažem še z eno plastjo marmelade.) Čokoladno prevleko raztopimo v vodni kopeli in z njo oblijemo torto. Torto obvezno postrežemo s stepeno sladko smetano (mit Schlag).

1 komentar:

  1. Je čokoladni preliv doma pripravljen (saj veste 1/8 l vode in 150 g sladkorja kuhajte do male nitke, dodajte 150 g zelo grenke nad soparo zmehčane jedilne čokolade (če ni res grenka, ji lahko dodate kakav ali vzameta manj sladkorja) in za oreh mehkega masla. Torto prelijte s še toplim, a ne vročim prelivom. Če ste torto namazali samo po zunanji strani z marmelado, jo prej nekoliko pokapajte s segretim mareličnim sokom, ki mu po želji lahko dodate čisto malo belega ruma.

    OdgovoriIzbriši