sreda, 6. februar 2013

Bel kruh blizu primorskemu

Blizu primorskemu je zato, ker je blizu primorskemu. Kruhu. Tistemu penastemu, rahlemu kruhu, ki se ga dobi samo na primorskem in se ga je z na tanko narezano mortadelo. Ali pršutom. Ampak temu mojemu še manjka kar nekaj, da bi bil takšen. Nisem še tako globoko v peki kruha, da bi znala narediti prav takšnega. Ta recept naj bo zapisan na tem mestu tudi za moje teniške prijateljice, ki me nenehno sprašujejo po njem. Enkrat na teniško sredo, v sezoni ko nisem igrala zaradi teniškega komolca, sem jih po tenisu povabila na pijačo k meni domov. Ni jih čakala samo pijača, ampak še dve vrsti sveže pečenega kruha. Tega belega, ki je bil zavit kot potica (eden s čemaževim polnilom in drugi s črnimi olivami) in koruznega s polento, za katerega recept vam obljubljam za enkrat kasneje.

Se vidi na sliki, da je malo preveč zapečen. A kaj, ko sem istočasno dokončevala paello (dva recepta nazaj) in sprejemala goste. A nič hudega, kruh je bil odličen in skorjica zapeljivo hrustljava. Pa tudi moja mama ima rada malo bolj zažgano.


520 g ostre moke
1 čajna žlička suhega kvasa
2 žlici sladkorja
2 čajni žlički soli
4 žlice olivnega olja
200 ml mleka
160 ml vode

V veliko skledo denemo najprej moko, na sredo kvas in sladkor, na rob porazporedimo sol. Prelijemo z nekoliko temperirano mešanico mleka in vode. Dodamo še olje. Mesimo, mesimo in zamesimo voljno testo. ("mesi sine, mesi"). V skledi, prekriti s kuhinjsko krpo naj vzhaja kakšno uro do dve. Potem ga še enkrat premesimo in oblikujemo v štruce ali kakršno koli drugo obliko in položimo na peki papir na pekač. Prekrijemo s krpo in pustimo vzhajati še kakšno uro. Potem ga poškropimo z vodo in denemo v že ogreto pečico na 220 stopinj, po petih minutah spet malo poškropimo in po desetih spet, takrat pa temperaturo v pečici znižamo na 180 stopinj in pečemo še kakšnih 10 - 20 minut, odvisno od oblike in velikosti kruha. Po občutku torej. Jaz sem ga, kot rečeno, tokrat zapekla malo preveč. 
V zgornjem besedilu sem vam omenila čemažev in olivni kruh. Lahko pa je tudi kakšno drugo polnilo npr. sveži rožmarin, suhi vloženi paradižniki ali kaj podobno mediteranskega. Za takšen kruh testo razvaljamo, kot za potico, ga rahlo premažemo z olivnim oljem, nanj razporedimo polnilo in zavijemo. Jaz ga pečem v okroglem kovinskem pekaču z luknjo na sredini, ki ga prej namažem z olivnim oljem.

Ni komentarjev:

Objavite komentar