sobota, 16. februar 2013

Živazažgehrano (medblog)

Ni se mi primerilo namenoma. Da ne bi kdo mislil, da sem želela oponašati Julie Child v videu "Julia Child Burns Food". Ta posnetek si le oglejte! Z veliko gospo se pač ne gre primerjati.
Oni dan sem v trgovini ugledala krasno karfijolo (cvetača, Brassica oleracea) in si v mislih in okušalnih brbončicah že predstavljala gratinirano v mehkem penastem bešamelu z  nekaj korenčka. Seveda sem jo kupila in se lotila priprave. Korenček sem skuhala na mehko, cvetačo sem približno pet minut blanširala v vreli vodi in skuhala bešamel. V ognjevarno posodo sem dela oboje in ju zalila z bešamelom. In šla s tem v pečico. Naredila sem dve napaki. Prvo, da sem v pekač nalila preveč bešamela. Ob veselem brbotanju v pečici, se je seveda prelil preko roba posode in se na dnu pečice veselo žgal. Med peko nisem mogla strgat po dnu, posebej ne z vodo. Pečica je konec koncev električna. To sem rešila s tem, da sem pod pekač podstavila še enega, da je odvečni bešamel odtekal tja in se tam naprej žgal. Po tej rešitvi sem naredila drugo napako. Verjetno sem se preveč sprostila, misleč, da je težava za mano in se začela ukvarjati z drugo jedjo. In pozabila na gratiniranje moje zelenjave. In se je zažgala še po vrhu. Voilà.


V tolažbo naj povem, da je bila jed pod zažganim pokrovom odlična. Karfijola z grižljaji korenčka in bešamelno srajčko se je stopila v ustih. In, ko sem jo postregla, osvobojeno zažganega pokrova, domači sploh niso vedeli, da je bilo kaj narobe.
Ko mi na štedilniku brbotajo štiri jedi, ena se peče, ena čaka na peko, jaz pa sekljam za naslednjo, perem solato, hitim na vrt po sveža zelišča in včasih vmes še malo pobrskam po kakšni kuharski knjigi, se sprašujem, če bo lahko vse pravočasno gotovo do prihoda gostov, se vedno spomnim na kratko zgodbo Gastronomikon Joanne Harris (stavek je namenoma tako dolg, ker se vse dogaja naenkrat). Nikoli ne vem, kakšen bo konec in, če bo vse tako, kot sem si zamislila. Iz kuhinje se kadi in bliska, miza je še nepripravljena, jedi pa morajo biti izgotovljene in ne razkuhane v pravi minutaži za serviranje. Predjed, solata, glavna jed, sladica. In seveda ravno prav ohlajeno vino.

Ni komentarjev:

Objavite komentar